Expositions
- The antiAtlas of Borders
- Games Reflexions
- La Fin des Cartes ?
- Moving Beyond Borders
- Expositions / exhibitions
- Imaginaires Jeux
- Antiatlas de las fronteras
- Immortal machinima Overkill
- TRANS//BORDER, Les Enseignements de Nathalie Magnan La ronde des tables
- Art & Games World Tour exhibit – Game On! – Noviembre Digital, Buenos Aires
Une exposition conçue par Isabelle Arvers aidée de Pierre Corbinais de l’excellent blog Oujevipo pour la partie jeux indépendants et de Benjamin Fouquoire pour le retrogaming.
Consulter le catalogue de l’exposition Games Reflexions CERGY
Les jeux vidéo construisent-ils notre perception du réel ou est-ce notre perception du réel qui construit l’imaginaire des jeux vidéo ? Jusqu’à quel point les jeux vidéo influencent notre imaginaire ? Quelle construction du réel est induite par les jeux vidéo ?
Games Reflexions est une exposition de jeux, de vidéo et de photo qui tente d’apporter une réponse à ces questions. Le jeu vidéo comme reflet du réel, le jeu comme objet de réflexion, ou encore les effets de miroir d’un jeu à l’autre ou dans les jeux sont ici explorés. À la manière d’Oscar Wilde dans le Déclin du mensonge, Games Reflexions est un essai sur le jeu comme imitation de la vie ou sur la vie comme influencée par notre pratique du jeu.
An exhibition curated by Isabelle Arvers with the help of Pierre Corbinais with the blog Oujevipo for the indie games part and of Benjamin Fouquoire in retrogaming.
Are video games building our perception of reality or is our perception of reality that builds the imagination of video games? How much do video games affect and influence our imagination? What architecture of reality is induced by video games?
Games Reflexions is a game, video and photography exhibition, it tries to answer these questions. Games as a reflection of reality, games as the main focus for reflection, or mirror effects from one game to another or within the game (games that reference or parody other games) is what is explored in this exhibition. In the ways of Oscar Wilde in Decay of Lying, Games Reflexions is an essay about games as an imitation of life or life as influenced by our game experience.
Cergy, 2013
Sorgues, 2015
Artistes & Jeux / Artists & Games
Harun Farocki, Parallel | Coll.eo, Carjacked | David Calvo, Scintillations | Pierre Giner, PG/RA | Bart Bonte, Furiosity | Terry Cavanagh, Super Hexagon, VVVVVV | Robson, YYYYYY | Allen, A good wife & A good husband | Merritt Kopas, Hugpunx | Zak « mooosh » Ayles, Punksnotdead | Arcane Kids, Zineth | Might and Delight, Shelter | Aniwey, Candybox | The Fullbright Company, Gone Home | Nicolas Canasse, Evoland | Jordan Wilson, Side quest | J. Warren Robinett, Adventure (Atari) | Nolan Bushnell, Steve Jobs, Breakout (Atari) | Osamu Sato, LSD: Dream emulator (Asmik Ace Entertainment) | Herman Serrano, James Hutchby & Tony King, Weird Dreams (Rainbird Software) | Rick Levine, Microsurgeon (Imagic) | Robert Overweg, Flying and floating | Christopher Hedborg, Cathode Rays | Studio Santa Ragione & Paolo Tajé, Mirror moon | Niall Moody, So Many Jagged Shards | Les Éditions Volumiques & David Calvo, Starlay | Simogo, Year Walk | Djeff, Hyper Olympic
Photos : Annakarin Quinto et Myriam Boyer
References – Kareron
14 décembre 2017 at 18 h 51 min[…] Games Reflexions […]